Туризм бөлімі

«Жас құтқарушы турист» үйірмесі

Қосымша білім беру педагогы

«Жас құтқарушы турист» үйірмесінің бағдарламасы Қазақстанның «Білім туралы», «Халықты және аумақтарды табиғи және техногендік сипаттағы төтенше жағдайлардан қорғау туралы», «Қоршаған табиғи ортаны қорғау туралы», «Өрт қауіпсіздігі туралы», «Жол қозғалысының қауіпсіздігі туралы», «Халықтың санитарлық-эпидемиологиялық салауаттылығы туралы», «Азаматтық қорғаныс туралы» Қазақстанның  заңдарының талаптарына сәйкес әзірленді.

Қазақстанның жоғарыда аталған заңдарын іс жүзінде іске асырудың негізгі сәттерінің бірі халықты үнемі хабардар ету, білімді насихаттау, төтенше жағдайлар туындаған жағдайда өмір мен денсаулыққа қауіпті жағдайларда  халықтың дұрыс іс-қимылын қамтамасыз ету болып табылады. Жоғарыда баяндалғандарға сәйкес халықты бастауыш мектеп жасынан бастап өмір мен денсаулыққа қауіпті жағдайларда дұрыс іс-қимыл жасауға үздіксіз оқытуды қамтамасыз ететін бағдарлама ұсынылады.

Адам қоғамының даму тарихы табиғи, техногендік, эпидемиологиялық, әлеуметтік сипаттағы шынайы төтенше жағдайлармен тығыз байланысты. Төтенше жағдайлар көбінесе адамдардың қаза болуы мен азап шегуіне, материалдық құндылықтардың жойылуына, қоршаған табиғи ортаның өзгеруіне, үйреншікті өмір салтына себеп болды.

Өсіп келе жатқан ұрпақ әрдайым төтенше жағдайларға дайын болуы керек. Өйткені кәсіби көмек әрқашан уақытында келе алмайды, ал әрбір жеңген секунд көбінесе құтқарылған өмірді білдіреді. «Жас құтқарушы» үйірмесінің бағдарламасы оқушының өз өмірі мен қоршаған ортаны қорғауға деген қызығушылыққа баули отырып, ұлтжандылыққа, еңбекқорлыққа, ғылыми-ізденімпаздыққа, іс-тəжірибе жинақтауға, алдағы уақытта өзі сүйетін мамандықты таңдай білуге көмектеседі.

Бағыты: Туристік-спорттық.

Бағдарламаның түрі – түрлендірілген.

«Велотуризм» үйірмесі

Қосымша білім беру педагогы

Велотуризмі, өзіндік туризмнің түрі – велосипедпен болатын саяхаттар мен спорттық жорықтар. Велосипедпен кез келген жолды өтуге болады, соқпақ жолдар мен қарапайым тегіс жерлерді өтеді, онымен терең орлар арқылы да, құмды жерлерді де, тасты тау жолдарын да, өзенді де кесіп өтуге болады. Күніне қозғалыс қарқынына, ауа райына, жол жағдайы мен оны жеңіп өтуіне байланысты велотуристер 40-тан 120 км дейін (арттан соққан жел кезінде 45-тен 140 км дейін) жолды жүріп өтеді. Саяхатта велотурист жүкті өзі алып жүрмейді, ол барлық жүкті велосипедке тиейді. Экологиялық жағынан велосипед таза көлік түрі.Оның негізгі мақсаты ретінде маршрут бойынша белгілі бір аймақтан өту.

Бұл бағдарлама «Велотуризм» үйірмесінің тақырыптық сабақтары жəне туған өлке тарихымен танысу, саяхатшылар үшін қажетті белгілі бір білім дағдыларын игеру үшін қажет. Бағдарламада сабақ жорық пен экскурсияның мазмұнына қойылған мақсат арқылы құрастырылған. Мысалы өлкетану мұражайына көрме үшін материалдар жинау, туристік дағдыларды меңгеру сабақ бағдарламасында үйірмеге қатысып жүрген білім алушыларға  ұсынылады. Бағдарламада үйірме сабақтарында, жорықтарда, саяхаттар мен экскурсияларда жас туристер мыналарды үйренеді:

– саяхат жоспарын құру жəне жол бағыты жұмысын жүргізу;

– байқағандарын белгілеу;

– қарапайым тəжірибе жасау, жиналған материалдарды оқып, коллекция жинақтау;

– ауа-райын бақылау жəне болжам жасау;

 – таныс емес жерлерді картаның, компостың көмегімен жергілікті заттардың сан алуан ерекшеліктерін, бағытын белгілеу;

 – шатыр құру, алау жағу, тамақ дайындау, қарапайым туристік құралдарды əзірлеу, меңгеру.

Бағыты: Туристік-спорттық.

Бағдарламаның түрі – түрлендірілген.

Өзектілігі: Туристік-өлкетану қызметі – оқушыларға еліміздегі рухани байлығымызды білуге, Отанға деген сүйіспеншілікке тəрбиелеумен қатар қоршаған əлемді кең көлемде тануға мүмкіндік береді. «Велотуризм» үйірмесінің бағдарламасы білім алушыларды тек өзінің туған жерін оқытып ғана қоймай өзінің мəдени деңгейін көтеруге тарих, өнер, əдебиетке деген қызығушылығын көтеруге баулиды. Сондайақ бұл бағдарламада турист-өлкетану, экологиялық жорықтар, саяхаттар арқылы білім алушыларды туған өлкенің тарихын оқып-зерттеу жəне іздестіру жұмыстарына тарту жұмыстары қамтылған.

Бағдарламаның мақсаты:

Білімділік:Білім алушылардың денсаулығын нығайту, тиімді демалысын және бос уақытын мазмұнды ұйымдастыру арқылы спорттық, туризм мен өлкетану, басқа да таным әрекеттерімен қоса білімін, біліктілігін кеңейту және тереңдету.Туризммен қатар экологиялық білім ала отырып, өз өлкесінің фауна, флора әлемдерін және тарихи-мәдени орындарын танып білу.

Дамытушылық: Білім алушылар арасында еркін, ашық шығармашылық қарым-қатынас орнату, білімді өз бетімен ізденуге бағыт-бағдар сілтеу арқылы қажетті білік-дағдыларды қалыптастыру, табиғатпен дұрыс қарым-қатынас жасау дағдысын қалыптастыру.

Тәрбиелік: Туризм бағытын ұғындыра отырып, туған жерге, табиғатқа деген сүйіспеншілікті оқушы бойына сіңіру.Туризм мен өлкетану материалдары арқылы қоршаған орта жағдайымен байланыс орната білуге тәрбиелеу.

Бағдарламаның міндеттері:

  • қоршаған ортаның ластануына жол бермеу;
  • қоршаған ортаны бағалау және оның жағдайын болжау жөнінде білім, біліктілігін дамыту;
  • қоршаған орта мен адамзат арасындағы үйлесілімділікті сәйкестендіру;
  • өз өлкесінің табиғат жағдайлары мен ресурстарының алуан түрлілігімен, халқы және халықтың тарихы және мәдениетімен, мәдени ескерткіштерімен  танысу;

қоршаған ортаны бақылай алу білігін қалыптастыру және де олардың күнделікті қажетті істерге қатысу қабілетін дамыту;

  • туристік серуендер мен жорықтар және экскурсиялар туралы түсінік қалыптастыру;
  • теориялық білім дерін тәжірибеде қолдану;
  • туризмге әсер ететін ықпалдарды оқу;
  • туристік жорықтар мен жарыстарға қатыстыру арқылы шеберліктерін шыңдау;
  • туған өлке тарихын өз бетімен оқуға деген құлшынысын дамыту, жүйелі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, салыстыра білуге, талдай білуге үйрету;
  • білім алушылардың шығармашылық қабілетін өз бетінше іздестіру-зерттеу жұмысына үйрету арқылы туристік жұмыстардың дағдыларын игеру.

«Жас турист» үйірмесі

Қосымша білім беру педагогы

Жас турист – күрделі емес таулы және жазық жерлерде өткізілетін туристік жорықтар. Халықтық топтар арасында ең көп тараған белсенді туризм түрі болып есептеледі: арнайы көлікті қажет етпейді, кез- келген аумақ бойынша жорықтар ұйымдастыруға болады. Қарапайым жаяу жорықтар кез келген ауданда (туған өлкеде) демалыс күндерінде өткізілуі мүмкін. Жаяу туризм – спорттық туризмнің бір түрі болып табылады. Оның негізгі мақсаты ретінде маршрут бойынша белгілі бір аймақтан өту.

Туризм адамдардың қарым-қатынасын, танымдық қабілетін арттырып, мәдениет пен өнердің дамуына, ел экономикасының өркендеуіне өзіндік үлесін қосып, ел мәртебесін әлемге танытуға мүмкіндік туғызады.

 «Жас турист» үйірмесінің мақсаты туристік – спорттық қызмет арқылы оқушылардың туған өлкеге деген сүйіспеншілігін арттыру. Отанға, елге деген сүйіспеншілік пен мақтанышын нығайту. Туған елінің тарихи тұлғалары мен ескерткіштерінің құндылығын қастерлеуге тəрбиелеу, туристік шеберлікті меңгерту жəне үйретуді көздейді. Оқушылардың өз өлкесіне тəн негізгі ерекшеліктерді анықтауға жағдай жасайтын, өлкетанудағы оқу-ізденушілік əрекетінің негізгі түрі ретіндегі бұл бағдарлама, іздеу-зерттеу əрекеттерінің алгоритмі болып табылады. Бағдарлама жан-жақты сипатқа ие жəне туған өлкені олардың төңірегін оқып-білудегі негізгі бағыттарды көрсетеді.

Бағыты: туристік-спорттық.

Бағдарламаның түрі – түрлендірілген.

Өзектілігі:

Балалар мен жасөспірімдерді ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтар негізінде туризмнің мәдениеті мен заңдылықтарын ішкі туризмнің мүмкіндіктерін пайдалану және түрлі туристік-спорттық жарыстар мен жорықтарды ұйымдастыру арқылы білім алушылардың жеке тұлғасын дамытып, қалыптастыру.

Бағдарламаның мақсаты:

Білімділік: Білім алушылардың өзіндік дамуын, өзіндік ойлау қабілетін қалыптастыруға жағдай жасау, шығармашылық жəне интеллектуалдық мүмкіншілігі арқылы өзін-өзі тəрбиелеу қабілетін ашу. Бос уақыттарын тиімді пайдалануды, салауатты өмір салтына қалыптастыруды, туристік шеберлікті меңгерту жəне жетілдіру.

Дамытушылық: Білім алушылар арасында еркін, ашық шығармашылық қарым-қатынас орнату, білімді өз бетімен ізденуге бағыт-бағдар сілтеу арқылы қажетті білік-дағдыларды қалыптастыру, табиғатпен дұрыс қарым-қатынас жасау дағдысын қалыптастыру.

Тәрбиелік: Туған өлкесінің табиғатын, мәдениетін және тарихи мұраларын танып, сақтай білуге, экологиялық мәдениеттілікке, қоғамдық, мәдени-көпшілік іс-шараларға қатыстыру арқылы көпшілікпен қарым-қатынасқа және отан сүйгіштікке тәрбиелеу.

Бағдарламаның  міндеттері:

  • туристік серуендер мен жорықтар және экскурсиялар туралы түсінік қалыптастыру;
  • теориялық білім дерін тәжірибеде қолдану;
  • туризмге әсер ететін ықпалдарды оқу;
  • туристік жорықтар мен жарыстарға қатыстыру арқылы шеберліктерін шыңдау;
  • туған өлке тарихын өз бетімен оқуға деген құлшынысын дамыту, жүйелі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, салыстыра білуге, талдай білуге үйрету;
  • білім алушылардың шығармашылық қабілетін өз бетінше іздестіру-зерттеу жұмысына үйрету арқылы туристік жұмыстардың дағдыларын игеру.

«Жас туризм нұсқаушы» үйірмесі

 Қосымша білім беру педагогы

«Жас туризм нұсқаушы»– күрделі емес таулы және жазық жерлерде өткізілетін туристік жорықтар. Халықтық топтар арасында ең көп тараған белсенді туризм түрі болып есептеледі: арнайы көлікті қажет етпейді, кез- келген аумақ бойынша жорықтар ұйымдастыруға болады. Қарапайым жаяу жорықтар кез келген ауданда (туған өлкеде) демалыс күндерінде өткізілуі мүмкін. Жаяу туризм – спорттық туризмнің бір түрі болып табылады. Оның негізгі мақсаты ретінде маршрут бойынша белгілі бір аймақтан өту.

Бұл бағдарлама «Жас туризм нұсқаушы» үйірмесінің тақырыптық сабақтары жəне туған өлке тарихымен танысу, саяхатшылар үшін қажетті белгілі бір білім дағдыларын игеру үшін қажет. Бағдарламада сабақ жорық пен экскурсияның мазмұнына қойылған мақсат арқылы құрастырылған. Мысалы өлкетану мұражайына көрме үшін материалдар жинау, туристік дағдыларды меңгеру сабақ бағдарламасында үйірмеге қатысып жүрген білім алушыларға  ұсынылады. Бағдарламада үйірме сабақтарында, жорықтарда, саяхаттар мен экскурсияларда жас туристер мыналарды үйренеді:

– саяхат жоспарын құру жəне жол бағыты жұмысын жүргізу;

– байқағандарын белгілеу;

– қарапайым тəжірибе жасау, жиналған материалдарды оқып, коллекция жинақтау;

– ауа-райын бақылау жəне болжам жасау;

 – таныс емес жерлерді картаның, компостың көмегімен жергілікті заттардың сан алуан ерекшеліктерін, бағытын белгілеу;

 – шатыр құру, алау жағу, тамақ дайындау, қарапайым туристік құралдарды əзірлеу, меңгеру.

 

Бағыты: Туристік-спорттық.

Бағдарламаның түрі – түрлендірілген.

Өзектілігі: Туристік-өлкетану қызметі – оқушыларға еліміздегі рухани байлығымызды білуге, Отанға деген сүйіспеншілікке тəрбиелеумен қатар қоршаған əлемді кең көлемде тануға мүмкіндік береді. «Жаяу туризм» үйірмесінің бағдарламасы білім алушыларды тек өзінің туған жерін оқытып ғана қоймай өзінің мəдени деңгейін көтеруге тарих, өнер, əдебиетке деген қызығушылығын көтеруге баулиды. Сондайяқ бұл бағдарламада турист-өлкетану, экологиялық жорықтар, саяхаттар арқылы білім алушыларды туған өлкенің тарихын оқып-зерттеу жəне іздестіру жұмыстарына тарту жұмыстары қамтылған.

Бағдарламаның мақсаты:

Білімділік:Білім алушылардың денсаулығын нығайту, тиімді демалысын және бос уақытын мазмұнды ұйымдастыру арқылы спорттық, туризм мен өлкетану, басқа да таным әрекеттерімен қоса білімін, біліктілігін кеңейту және тереңдету.Туризммен қатар экологиялық білім ала отырып, өз өлкесінің фауна, флора әлемдерін және тарихи-мәдени орындарын танып білу.

Дамытушылық: Білім алушылар арасында еркін, ашық шығармашылық қарым-қатынас орнату, білімді өз бетімен ізденуге бағыт-бағдар сілтеу арқылы қажетті білік-дағдыларды қалыптастыру, табиғатпен дұрыс қарым-қатынас жасау дағдысын қалыптастыру.

Тәрбиелік: Туризм бағытын ұғындыра отырып, туған жерге, табиғатқа деген сүйіспеншілікті оқушы бойына сіңіру.Туризм мен өлкетану материалдары арқылы қоршаған орта жағдайымен байланыс орната білуге тәрбиелеу.

Бағдарламаның міндеттері:

  • қоршаған орта мен адамзат арасындағы үйлесілімділікті сәйкестендіру;
  • қоршаған ортаның ластануына жол бермеу;
  • қоршаған ортаны бағалау және оның жағдайын болжау жөнінде білім, біліктілігін дамыту;
  • өз өлкесінің табиғат жағдайлары мен ресурстарының алуан түрлілігімен, халқы және халықтың тарихы және мәдениетімен, мәдени ескерткіштерімен  танысу;

қоршаған ортаны бақылай алу білігін қалыптастыру және де олардың күнделікті қажетті істерге қатысу қабілетін дамыту;

  • туристік серуендер мен жорықтар және экскурсиялар туралы түсінік қалыптастыру;
  • теориялық білім дерін тәжірибеде қолдану;
  • туризмге әсер ететін ықпалдарды оқу;
  • туристік жорықтар мен жарыстарға қатыстыру арқылы шеберліктерін шыңдау;
  • туған өлке тарихын өз бетімен оқуға деген құлшынысын дамыту, жүйелі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, салыстыра білуге, талдай білуге үйрету;
  • білім алушылардың шығармашылық қабілетін өз бетінше іздестіру-зерттеу жұмысына үйрету арқылы туристік жұмыстардың дағдыларын игеру.

«Тау туризмі» үйірмесі

Қосымша білім беру педагогы

Тау туризм  – күрделі емес таулы және шатқалды жерлерде өткізілетін туристік жорықтар. Халықтық топтар арасында бүгінгі таңда құзға өрмелеу елімізде спорттық белсенді демалыстың қарқынды дамып келе жатқан түрі ретінде танылуда: арнайы көлікті қажет етпейді, кез- келген таулы, шатқалды, құзды аумақ бойынша жорықтар ұйымдастыруға болады. Қарапайым  жорықтар   таулы, құзды ауданда (туған өлкеде) демалыс күндерінде өткізілуі мүмкін. Тау туризм – спорттық туризмнің бір түрі болып табылады. Оның негізгі мақсаты табиғат жаратқан «жанды» жартастарға еркін өрмелеудің кәсіби спортшылармен қатар, белсенді демалысты таңдайтын саяхатшылар үшін де тартымдылығы жоғары белгілі бір аймақтан өту.

      Бұл бағдарлама «Тау туризм» үйірмесінің тақырыптық сабақтары жəне туған өлке тарихымен танысу, саяхатшылар үшін қажетті белгілі бір білім дағдыларын игеру үшін қажет. Бағдарламада сабақ жорық пен экскурсияның мазмұнына қойылған мақсат арқылы құрастырылған. Мысалы өлкетану мұражайына көрме үшін материалдар жинау, туристік дағдыларды меңгеру сабақ бағдарламасында үйірмеге қатысып жүрген білім алушыларға  ұсынылады. Бағдарламада үйірме сабақтарында, жорықтарда, саяхаттар мен экскурсияларда жас туристер мыналарды үйренеді: 

– саяхат жоспарын құру жəне жол бағыты жұмысын жүргізу;

– «жанды және жасанды» жартастарға еркін өрмелеуді;

– байқағандарын белгілеу;

– қарапайым тəжірибе жасау, жиналған материалдарды оқып, коллекция жинақтау;

– ауа-райын бақылау жəне болжам жасау;

 – таныс емес жерлерді картаның, компостың көмегімен жергілікті заттардың сан алуан ерекшеліктерін, бағытын белгілеу;

 – шатыр құру, алау жағу, тамақ дайындау, қарапайым туристік құралдарды əзірлеу, меңгеру.

Бағыты: Туристік-спорттық.

Бағдарламаның түрі – түрлендірілген.

 «Жаяу туризм» үйірмесі

Қосымша білім беру педагогы

Жаяу туризм – күрделі емес таулы және жазық жерлерде өткізілетін туристік жорықтар. Халықтық топтар арасында ең көп тараған белсенді туризм түрі болып есептеледі: арнайы көлікті қажет етпейді, кез- келген аумақ бойынша жорықтар ұйымдастыруға болады. Қарапайым жаяу жорықтар кез келген ауданда (туған өлкеде) демалыс күндерінде өткізілуі мүмкін. Жаяу туризм – спорттық туризмнің бір түрі болып табылады. Оның негізгі мақсаты ретінде маршрут бойынша белгілі бір аймақтан өту.

Бұл бағдарлама «Жаяу туризм» үйірмесінің тақырыптық сабақтары жəне туған өлке тарихымен танысу, саяхатшылар үшін қажетті белгілі бір білім дағдыларын игеру үшін қажет. Бағдарламада сабақ жорық пен экскурсияның мазмұнына қойылған мақсат арқылы құрастырылған. Мысалы өлкетану мұражайына көрме үшін материалдар жинау, туристік дағдыларды меңгеру сабақ бағдарламасында үйірмеге қатысып жүрген білім алушыларға  ұсынылады. Бағдарламада үйірме сабақтарында, жорықтарда, саяхаттар мен экскурсияларда жас туристер мыналарды үйренеді:

– саяхат жоспарын құру жəне жол бағыты жұмысын жүргізу;

– байқағандарын белгілеу;

– қарапайым тəжірибе жасау, жиналған материалдарды оқып, коллекция жинақтау;

– ауа-райын бақылау жəне болжам жасау;

 – таныс емес жерлерді картаның, компостың көмегімен жергілікті заттардың сан алуан ерекшеліктерін, бағытын белгілеу;

 – шатыр құру, алау жағу, тамақ дайындау, қарапайым туристік құралдарды əзірлеу, меңгеру.

 

Бағыты: Туристік-спорттық.

Бағдарламаның түрі – түрлендірілген.

Өзектілігі: Туристік-өлкетану қызметі – оқушыларға еліміздегі рухани байлығымызды білуге, Отанға деген сүйіспеншілікке тəрбиелеумен қатар қоршаған əлемді кең көлемде тануға мүмкіндік береді. «Жаяу туризм» үйірмесінің бағдарламасы білім алушыларды тек өзінің туған жерін оқытып ғана қоймай өзінің мəдени деңгейін көтеруге тарих, өнер, əдебиетке деген қызығушылығын көтеруге баулиды. Сондайяқ бұл бағдарламада турист-өлкетану, экологиялық жорықтар, саяхаттар арқылы білім алушыларды туған өлкенің тарихын оқып-зерттеу жəне іздестіру жұмыстарына тарту жұмыстары қамтылған.

Бағдарламаның мақсаты:

Білімділік:Білім алушылардың денсаулығын нығайту, тиімді демалысын және бос уақытын мазмұнды ұйымдастыру арқылы спорттық, туризм мен өлкетану, басқа да таным әрекеттерімен қоса білімін, біліктілігін кеңейту және тереңдету.Туризммен қатар экологиялық білім ала отырып, өз өлкесінің фауна, флора әлемдерін және тарихи-мәдени орындарын танып білу.

Дамытушылық: Білім алушылар арасында еркін, ашық шығармашылық қарым-қатынас орнату, білімді өз бетімен ізденуге бағыт-бағдар сілтеу арқылы қажетті білік-дағдыларды қалыптастыру, табиғатпен дұрыс қарым-қатынас жасау дағдысын қалыптастыру.

Тәрбиелік: Туризм бағытын ұғындыра отырып, туған жерге, табиғатқа деген сүйіспеншілікті оқушы бойына сіңіру.Туризм мен өлкетану материалдары арқылы қоршаған орта жағдайымен байланыс орната білуге тәрбиелеу.

Бағдарламаның міндеттері:

  • қоршаған орта мен адамзат арасындағы үйлесілімділікті сәйкестендіру;
  • қоршаған ортаның ластануына жол бермеу;
  • қоршаған ортаны бағалау және оның жағдайын болжау жөнінде білім, біліктілігін дамыту;
  • өз өлкесінің табиғат жағдайлары мен ресурстарының алуан түрлілігімен, халқы және халықтың тарихы және мәдениетімен, мәдени ескерткіштерімен  танысу;

қоршаған ортаны бақылай алу білігін қалыптастыру және де олардың күнделікті қажетті істерге қатысу қабілетін дамыту;

  • туристік серуендер мен жорықтар және экскурсиялар туралы түсінік қалыптастыру;
  • теориялық білім дерін тәжірибеде қолдану;
  • туризмге әсер ететін ықпалдарды оқу;
  • туристік жорықтар мен жарыстарға қатыстыру арқылы шеберліктерін шыңдау;
  • туған өлке тарихын өз бетімен оқуға деген құлшынысын дамыту, жүйелі әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, салыстыра білуге, талдай білуге үйрету;
  • білім алушылардың шығармашылық қабілетін өз бетінше іздестіру-зерттеу жұмысына үйрету арқылы туристік жұмыстардың дағдыларын игеру.